Pagina's

woensdag 28 november 2012

Positieve psychologie

Hallo allemaal,

Volgens mij heeft iedereen het: een periode waarin je je rot voelt en vaak chagrijnig bent. Dit is niet leuk, voor jou niet en voor je omgeving niet! De laatste tijd ben ik weer vrolijk, maar ongeveer een maand geleden was ik vaak chagrijnig. Wat helpt is positief blijven. En jaa, dat is erg moeilijk als je chagie bent. Daarom wat tips om positiever in het leven te staan!




Door dit 3 weken vol te houden word je een stuk positiever. Ik heb het eens geprobeerd maar ben er mee gestopt... -slechttt-! Ik denk dat ik volgende week weer ga beginnen.



Dit zijn nog wat simpele dingetjes waar je HAPPY van wordt! Probeer het eens!


En dan de laatste manier. Deze doet mijn oom. Je kunt je weken leuker maken door te doen wat je wil!

1. Schrijf 3 dingen/eigenschappen op die je eigenlijk te weinig doet, maar waarvan je weken leuker zouden zijn als je ze vaker doet.
    (bij mij bijvoorbeeld: met vrienden afspreken!)
2. Schrijf 3 dingen/eigenschappen op die je soms te veel doet, maar waarvan je weken leuker worden als je ze minder vaak doet.
    (bij mij bijvoorbeeld: andermans spullen opruimen! -wel leuk voor die mensen, maar niet voor mij-)
3. Ga aan het eind van de week langs of je de dingen te weinig of juist te veel hebt gedaan. Zo weet je waar je de volgende week meer of minder aandacht aan moet besteden.



Gaan jullie het proberen? Of doen jullie al zoiets?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten